En tisdag i Kristianstad

Mina gamla vapendragare Jens och Jonas och jag gjorde ett musikaljobb tema "Black and white" i Kristianstad denna kväll. Det var allt ifrån Fantomen på Operan till Chess och Sound of music. Sammanlagt ca 30 minuter musikalglädje. Glädjen blev dock lite avtrubbad pga av att datorn som musiken låg på fick spel ibland. Men publiken verkade ändå nöjda.



Vi fick klä ut oss i kåpor och spela Schack på en scen mitt bland alla bord innan vi sjöng Chesslåtar.



För att roa oss när det var dötid spelade vi kapsylfotboll på det hala golvet. Jag var bäst i mål eftersom jag hade en sådan vid klänning (sydd 2006 till en turnerande musikalföreställning). Man har inte roligare än man gör sig.

Detta var en av de kostymutstyrslar vi hade med oss. Krinolinkjolens vidd hålls för övrigt ut med hjälp av 4 tvättlinor i varje kanal som finns i kjolen. Ganska tung men den fjädrar lätt tillbaka till rätt form oavsett hur man packar den. Den är vidare än vad som syns här på bilden.



Nu är det sent och jag är trött. Det är dags att börja tänka på refrängen.

Kommentarer

Populära inlägg