Ny i familjen, Lady Valet



Nu har vi fått en ny kvinnlig familjemedlem, en Lady Valet.
Det är ganska fantastiskt egentligen. Jag beställde henne för knappt en vecka sedan, från England. Visst låter det dyrt? Jag menar, den billigaste Diana-provdockan (med skraltiga plastben) jag sett kostade 1695 kronor. Och här kostade en provdocka med rejäl och vacker träfot, massor med inställningsmöjligheter och en snygg svart klädsel, från England inklusive frakt 1500 spänn. Hallå! Det är nästan för bra för att vara sant. Så funderar ni på en provdocka kan jag varmt rekommendera en Lady Valet. Årets julklapp för den syintresserade och du blir inte ruinerad heller!

Innan jag bestämde mig hade jag rejäla huvudbry för måttmässigt ligger jag precis i skarven mellan small och medium (när det gäller provdockor). Så antingen köpa en small och skruva ut den nästan maximalt eller köpa en medium och inte skruva ut alls. Men på Sysidan talade en som redan hade en Lady Valet om att de inställda måtten var större än det angivna så då fick det bli en small i allafall.

Jag har precis packat upp henne och inte ställt in mina mått än men det verkar ju finnas lite möjlighet till kurvor på denna docka. Den gamla provdockan ska nu min syster få tillbaka.

Jag köpte min Lady Valet här.

Kommentarer

  1. Re: Miranda är min låtsaskompis i bloggen. När jag startade den var jag lite rädd för att bli alldeles ensam i internetrymden och kände mig inte helt bekväm med att skriva rakt ut i luften, så istället berättar jag om mina pyssel, klänningar, dagar och allt sånt där för Miranda. Fast nu är förstås alla som kikar in och läser bloggen små Mirandor :)

    Och åh, vad jag blir avundsjuk på din provdocka. Den verkar ju helt perfekt!

    SvaraRadera
  2. Va!!! 1500 ink. farkt!!! Det är ju helt galet! PErfekta julklappstipset!!!

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips! Den ser ju jätte fin ut. Jag gillar inte Diana för jag kan inte få in mina mått på den och precis som du skrev är hon lite plastig/"billig" :-P

    SvaraRadera
  4. Jag har också spanat på den provdockan, visst är den ställbar i höjd också?

    /Hannah

    SvaraRadera
  5. Hannah: Jo, den är ställbar i höjd, midjelängd, halsvidd och så de andra vanliga måtten. Och den är väldigt stabil eftersom träfoten är rätt rejäl. Den svajar inte så mycket.

    SvaraRadera
  6. Sådan MÅSTE jag införskaffa!

    SvaraRadera
  7. Då ska jag ta och beställa den, se ju jättebra ut. Men jag måste bara fråga, hur fick du det priset, hade du någon rabattkod? För jag får proset till 181 pund (inklusive frakt) och det är ca 2200 kr, vilket iof också är ganska billigt.

    SvaraRadera
  8. Hannah: Nej, jag hade ingen rabattkod men det var 1500 kronor som drogs från mitt konto. Därav summan. Rätt eller fel, det vet jag inte :) Jag kanske hade tur?

    SvaraRadera
  9. Verkar ju jättefin! För den icke så kurviga kvinnan (jag, t ex) kan jag dock rekommendera Dressform, en lite rakare docka. Den är dock om möjligt ännu rangligare än Dianan (som jag också har).

    SvaraRadera
  10. hej jag tänkte köpa den till min tjej i present,jag undrar bara vad dom menar med det här på den hemsidan Our Lady Valet dress form is not an "Accessorised Lady Valet".. We only sell the 8-part body Traditional high quality Lady Valet dress forms..! förstog inte riktigt det.tack

    SvaraRadera
  11. Hej Anonym. En Accessorised Lady Valet har en slags mojäng som sitter från stången för att enklare lägga upp kjolar bland annat.

    SvaraRadera
  12. Hej Anna, vilka fantastiska klänningar du gjort!!! Jag ska äntligen köpa mig en provdocka.. har velat länge. Har Lady Valet bra underlag att nåla i? De flesta typ Diana är ju en plastdocka klädd i ett tunt tygfodral som inte går så bra att fästa tyg i... Och var beställde du din Lady Valet?
    //Mari i Uggleboda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ladyn är jättebra att nåla i och min beställdes från Singer Sewing Machines i England. Googla där du kan få bra pris. Jag vet att Ohlssons säljer dem i sina butiker också. Lycka till!

      Radera
  13. Tyvärr finns bara Lady Valet i S och M. Jag drar L. Synd. Hittade en Celine Delux Full Figure på symaskinskungen, med träfot fast rund. Har du hört om den? Hittar inga recensioner. Jag är inte så inne i syvärlden som du.. la ner allt sömmande till mig när jag fick barn för 19 år sen. Såg av en slump att vi bor väldigt nära varann, fasti olika kommuner. Tack för din hjälp såhär långt. / Mari i Uggleboda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också storlek L i köpekläder mätt. Kollade du måtten i största och minsta läget? Jag låg nämligen precis i skarven mellan S och M och antingen fick jag ha M ihopdragen eller S utspärrad. Jag valde det senare och sydde ett överdrag för att dölja skarvarna sen. Kolla måtten alltså. Det är nog inte kört än. Och att beställa från England var både snabbt, billigt och smidigt när jag gjorde det. Kanske låg valutakursen lite bättre då för totalt landade min på 1500 kr då det begav sig.

      Radera
    2. Jag har storlek L när det gäller provdockor, tyvärr, annars hade det varit lättare. Stl 50 i kläder. Jag hittar inte så många dockor när jag letar. Bara den som jag nämnde innan, en från Bergman och Jphansson i Borås samt Dressform Prymadomnna. Des sista påminner dock alltförmycket om en Dianadocka - ranglig och svår att nåla i...
      Håller du hållt någon sykurs nån gång? Du verkar så duktig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg