En liten trudelutt

Jag bjuder på ett klipp från när Jens och jag repeterade inför en kyrkokonsert. Det var typ andra gången vi körde låten så vi tittar mycket på våra papper men ni får liksom föreställa er hur bra det blev sen. För det blev det faktiskt.
Håhåjaja.

Jag älskar denna sång. Jag blir liksom glad varje gång jag sjunger den eller hör den. Det räcker med Kristina Lugns text som är så underfundig och kärleksfull. Sedan gör ju inte Benny Anderssons melodi saken sämre.



Nu mår jag mycket bättre. Tack och lov att jag finns.
Se på mig, jag är rasande bra. Ja, jag mår som en prins.
Vad vill du ha till middag? Kanske leverpastej?
Jag ska städa åt dig när du faller för mig, mår du så mycket bättre.
Säg tack till var dag du får leva. Var glad att du är så normal.
Ditt blodtryck är lagom och dina sorger dom har dött av samvetskval.
Nu kommer jag och tar dig. Du blir glad, må du tro,
när jag satsar på lyxproduktion, just där du brukar bo.
Va' inte dum i huvet', det är stjärnklart ikväll.
Kom och åk, e' du snäll, i min snygga rondell, sen mår du mycket bättre.
Min vän, jag ska vakta din oro. Jag e' som ett tröstpris till dig.
Jag spritter av lycka på filten som du bredde ut. Kom, sov hos mig.
Var har du lagt min mössa? Vill du leva med mig?
Å, min blomma i midvintersnö, låt mig handplocka dig.
Jag är så mycket bättre än jag vågade tro
för min oro har flytt. När jag blev som förbytt blev jag så mycket bättre.

Vi är så mycket bättre än vi nånsin förstått.
Se på oss, vi mår äntligen bra och vi luktar så gott.
Nu ska vi fira bröllop, det kom plötsligt minsann.
Du är varm, du är skön och ditt motsatta kön, gör mig så mycket bättre.
Du är varm, du är skön och ditt motsatta kön, gör mig så mycket bättre.

Kommentarer

  1. Vad fint det lät!!! O vilken härlig sång, man blir riktigt glad av den:)

    SvaraRadera
  2. tack anna nu mår ja mycket bättre:-)

    SvaraRadera
  3. Har varit gift med samma man i 53 år, efter att tittat på ert bröllop villa jag gifta mig igen --- med SAMME man.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg